Goed slapen bij stress en hoogsensitiviteit

Goed slapen bij stress en hoogsensitiviteit in 6 stappen

Regelmatig krijg ik te horen dat mensen last hebben van slaapstoornissen. Slecht inslapen, vaak wakker worden of als ze wel goed slapen toch vermoeid wakker worden.In mijn coaching bij burnout en hoogsensitiviteit heb ik ervaren dat veel problemen op het gebied van inslapen en doorslapen op te lossen zijn door een eenvoudige en praktische NLP methode.  De kans dat je dan fit en uitgerust wakker wordt is dan ook veel groter.

Waarschijnlijk herken je wel dat je na een drukke dag, de laatste weken voor een deadline of zelfs de laatste week  voor je vakantie allerlei gedachten in je hoofd hebt van dingen die je nog moet doen. Zaken die je nog moet regelen of moet overdragen aan anderen of misschien maak je juist veel zorgen en blijven er negatieve gedachten in je hoofd ‘malen’.

Goed slapen bij stress is belangrijk. Een aantekenboekje naast je bed waarin je deze gedachten opschrijft helpt vaak al heel veel. Hierdoor zorg je ervoor dat je weet dat je ’s morgens kunt terug lezen wat je probeert te houden. Het is dan ook geen probleem om je gedachte te vergeten.

Een goede methode om het ‘malen’ te beëindigen is de volgende:

  • Bedenk of denk aan een (strip)figuur of ander persoon die jij grappig vind maar vooral ook met een heel grappig stemmetje praat
  • Herhaal voor jezelf voor de laatste keer de vervelende woorden die je tegen je zelf zegt. Bijv “ik kan niet slapen”
  • Doe dat nu nog een keer maar dan met het rare stemmetje
  • Dat herhaal je steeds weer en steeds sneller
  • Na enkele keren herhalen met het gekke stemmetje merk je dat je een glimlach op je gezicht krijgt
  • Je vraagt je dan ook af waarom je je zo druk maakte

Weltrusten!

This entry was posted in Balans, hoogsensitiviteit, hsp, slapen, voedingssupplement and tagged , , , . Bookmark the permalink.

Geef een reactie