Voor wie

Als je fysiek en mentaal beter in balans wilt komen

Lees dan verder en in de Blog, ervaar de herkenning en leer hoe snel je anders kunt omgaan met signalen uit je omgeving.

Als ervaringsdeskundige weet ik hoe lastig hooggevoeligheid kan zijn en dat als je hier geen aandacht aan geeft het risico van burnout om de hoek ligt maar ik weet ook hoeveel meer mogelijkheden er ontstaan als je eenmaal hebt geleerd je sensitiviteit als talent in te zetten. Het is verstandig om tijdig om te leren gaan met je hoogsensitiviteit. Hierdoor voorkom je uitval door bijvoorbeeld burnout, depressie of chronische vermoeidheid.

Als jij denkt dat je hoogsensitief bent

  • Vaak vooraf al weet wat er gaat gebeuren
  • Weet hoe mensen in je omgeving zich voelen
  • Ver vooruit denkt en risico’s goed kunt inschatten
  • Betrokken bent bij anderen
  • Een hoog verantwoordelijkheid gevoel hebt

Maar tegelijkertijd

  • Gevoelig bent voor een slechte sfeer
  • Last hebt van veel lawaai en drukte om je heen
  • Moeilijk afstand kunt nemen van problemen

Dan is het tijd om je kracht en valkuilen te accepteren als onderdeel van wie jij bent.

Met de werkwijze van Escensus

  • Krijg je inzicht in je hoogsensitiviteit en je eigen voorkeursgedrag
  • Leer je je valkuilen te herkennen en ander, beter gedrag in te zetten
  • Krijg je je zelfvertrouwen weer terug.

Met als resultaat dat je werkelijk betekenis kunt geven aan wie jij bent en waar je voor staat in je werk en je leven.

Jos Leendertse

Comments are closed.